OK. Unet ovat aina olleet mun mielestä tosi kiinnostavia, ja olen niitä vähän yrittänyt opetella tulkitsemaankin. Viime yön kaksi unta olivat kyllä oudoimmasta päästä mitä olen koskaan nähnyt. Nyt jaan ne teidän kanssanne! :) Löytäisikö joku piilomerkityksiä?

UNI 1.
Vaihdoin söpön, minuun ihastuneen, oudolla tavalla tutun pojan kanssa puhelinnumeroita. Pojan nimeä en saanut unessa selville, mutta hän käski kutsua itseään Sähinkäiseksi tms. En ole aivan varma oliko se Sähinkäinen, mutta joku hyvin paljon sen tyyppinen se ainakin oli. En muista, aloimmeko seurustella tai pussasimmeko tai jotain sellaista, mutta pohdin kuitenkin unessa onko oikein olla ihastunut siihen Sähinkäiseen ja OIKEAN elämän ihastukseeni samaan aikaan, joten sehän ainakin todistaa että olen todella ihastunut erääseen ihmiseen siis tässä tosielämässä, koska hän esiintyi ihastuksen kohteena unessanikin. :3 Mutta onko Sähinkäinen joku oikeasti olemassaoleva henkilö johon olen tietämättäni ihastunut tai jota pidän söpönä, vaikken ole tajunnutkaan sitä? Minulla on hämärä aavistus, keneltä oikean elämän ihmiseltä Sähinkäinen näytti... mutta en ole varma. Himppu kun en muista miten unessa kävi - tuliko minun ja Sähinkäisen jutusta mitään?

UNI 2.
Olen henkeen ja vereen Harry Potter-fani, ja uskon kaikkien sarjaan perehtyneiden tietävän että kirjoja Huispaus kautta aikojen ja Ihmeotukset ja niiden olinpaikat voi lainata ihan normaaleista jästikirjastoista, eikö vain? Itsekin olen molemmat niistä lukenut - juuri kirjaston kautta. Mutta siis, nyt uneeni. Minulla oli ollut lainassa kirja Huispaus kautta aikojen, ja jostain syystä olin tuhrinut sen sivut aivan pilalle. Yritin salailla asiaa ja palauttaa kirjan kirjastoon kenenkään huomaamatta. Yhdessä vaiheessa joku ruskeasilmäinen, tummatukkainen pikkupoika meinasi saada minut kiinni ja nähdä turmeltuneen kirjan, mutta jos oikein muistan, taisin saada kirjan kunnialla palautetuksi. Ykkösunen Sähinkäinen esiintyi jollain tapaa tässäkin unessa, hän oli kai poikaystäväni tai jotain sellaista. Onko näillä unilla siis joku yhteys? Ja miksi ihmeessä olisin tuhrinut minulle tärkeän kirjan ihan pilalle??!

Kummallisia unia. Pitäisikö yrittää tulkita kirjojen avulla vai odottaa vain äkillisen ymmärryksen iskemistä?

Uneliain terveisin,

Kirjakeiju