Olen todella eläinrakas, ja mun mielestä on väärin että niin monia eläimiä metsästetään ja teurastetaan vaikka ihmiset pärjäisivät vallan mainiosti ilman esimerkiksi sorsan- tai kyyhkynlihaa. Liha on välttämätöntä ihmiselle, tiedän, mutta miksi pitää haalia koko ajan vain uusia eläimiä joita mennä tappamaan ja syömään?!

Eilen alkoi Suomessa kyyhkyjahti. Sitten jossain vaiheessa tulee karhujahti, jossain vaiheessa sorsajahti, jossain vaiheessa hirvijahti ja niin edespäin. Kun eilen uutisoitiin siitä että kyyhkyjahti alkaa, sain jotenkin "kipinän" ja ajattelin, millaista olisi olla kasvissyöjä.

Olen sen verran huono syömään kasviksia, että ilman mitään lihaa en kyllä pärjäisi, mutta ajattelin ryhtyä eräänlaiseksi "osavegetaristiksi" eli jättäisin osan lihoista pois. Päätin jättää kaikki muut paitsi naudanlihan pois. Sianlihahan on nyt kai jossain määrin terveellisempää kuin naudanliha, mutta minä en siitä niin välitä... koska ei kai naudanlihakaan nyt epäterveellistä ole?

Jos aloitan tämän ravinnon, niin se tapahtuisi vasta koulujen alettua koska perheeni mielestä minun pitäisi keskustella kouluterveydenhoitajan kanssa siitä, onko lapsen terveellistä olla vegetaristi... -.-

Mitä mieltä te olette? Osakasvissyöjäksi vai ei? :)

Terkkuja,

Kirjakeiju